Universiteitsbibliotheek

Witte Singel 27
2311 BG Leiden

071 - 527 2814 (Algemeen)
071 - 527 2800 (Receptie)
071 - 527 2857 (Leeszaal Bijzondere Collecties)

2300 RA Leiden

Koeriersdiensten

Witte Singel 27

2311 BG leiden

Bezorgadres leveranciers

Maliebaan 30
2311 CC Leiden

Tentamenperiode: 11 tot en met 31 maart

In de drukke tentamenweken zijn de meeste studieplekken alleen beschikbaar voor studenten van de Universiteit Leiden. De studieplekken moeten van tevoren worden gereserveerd. Enkele bezoekersgroepen hebben in deze periode geen toegang tot de bibliotheken.

Toegang tot de Universiteitsbibliotheek (UB)

Buiten tentamentijd hebben alle bezoekers met een geldige bibliotheekpas (de LU-Card) toegang tot de UB. In de drukke tentamenweken geldt een afwijkende toegangsregeling.

Studieplekken zonder computer kunnen buiten tentamenperiodes vrij worden gebruikt door alle bezoekers met een geldige LU-Card.

Werkplekken met een computer, individuele studieruimtes en groepsruimtes kunnen alleen worden gebruikt door studenten van de Universiteit Leiden, na online reservering. Enkele computerplekken, herkenbaar aan een witte sticker, zijn beschikbaar voor overige bezoekers.

Hoe druk is het nu in de UB?
Onze Study Spots-app geeft, bij benadering, real-time weer hoe rustig of druk het momenteel is in de verschillende studieruimtes van de UB.

Tijdens tentamenperiodes hebben de volgende bezoekersgroepen geen toegang tot de bibliotheek:

• Studenten van andere onderwijsinstellingen
  • Houders van een betaalde bibliotheekpas die de bibliotheek niet specifiek en aantoonbaar voor de collecties bezoeken

Studieplekken tijdens tentamenperiodes

Tijdens tentamenperiodes zijn de meeste studieplekken alleen beschikbaar voor studenten van de Universiteit Leiden, na online reservering.

Studieplekken in studiezaal 1 zijn in tentamentijd beschikbaar voor overige bezoekers, uitgezonderd de groepen voor wie een toegangsrestrictie geldt. De vrij te gebruiken werkplekken zijn herkenbaar aan een witte sticker.

De Universiteitsbibliotheek biedt de mogelijkheid van groepsbezoeken en rondleidingen, voorzien van uitleg over de collecties en de rijke geschiedenis van de bibliotheek.

Het is niet mogelijk om op eigen gelegenheid met groepjes studenten de bibliotheek te komen bekijken of rondleidingen te geven.

Op verschillende plekken binnen de UB kunt u printen, scannen en fotokopiëren. De LU-Card is tevens print- en kopieerkaart. Het tegoed op de kaart kan worden opgehoogd via de PinPoint-machine in de entreehal, of online.

• Gevonden boeken die privé-eigendom zijn, worden bewaard bij de informatiebalie in het Informatiecentrum Huygens
  • Alle overige gevonden voorwerpen worden bewaard bij de receptie