KITLV-Jakarta

F: +62 21 527 5987

E-mail: kitlv.jkt@library.leidenuniv.nl

Volg KITLV-Jakarta op Facebook, Twitter en Instagram

KITLV-Jakarta is onderdeel van de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL). Er wordt samengewerkt met de National Research and Innovation Agency (BRIN).

De bibliotheeklocatie in Jakarta houdt zich bezig met collectievorming, publicaties en onderzoek. Er zijn enkele duizenden boeken, tijdschriften en naslagwerken, die in de bibliotheek kunnen worden ingezien.

Ondersteuning voor de collecties van de UBL

Voor de Universiteitsbibliotheek in Leiden verzorgt KITLV-Jakarta het verzamelen en ontsluiten van Indonesische boeken, kranten, tijdschriften, grijze literatuur en (eigen) tv-programma's. Het materiaal wordt in Jakarta gereed gemaakt en verscheept naar Leiden, waar het in de collecties van de UBL wordt opgenomen.

De Universiteit Leiden in Indonesië

KITLV-Jakarta fungeert als vertegenwoordiging voor de Universiteit Leiden in Indonesië. Hoofdtaken zijn het verbreden en intensiveren van de academische samenwerking met Indonesische instellingen voor hoger onderwijs en onderzoeksinstituten, het verstrekken van informatie over het internationale opleidingsaanbod van de Universiteit Leiden en het onderhouden van contacten met alumni.

Volg de Universiteit Leiden in Indonesië op Facebook, Twitter en Instagram. E-mail: info@universiteitleiden.id