Bibliotheek Sociale Wetenschappen

2333 AK Leiden
Bibliotheek Sociale Wetenschappen
2300 RB Leiden

De collectie van de Bibliotheek Sociale Wetenschappen is gerangschikt volgens de Library of Congress Classification. Wanneer u deze materialen wilt lenen of inzien, kunt u ze zelf uit de kast pakken of aanvragen via de catalogus om later op te halen.

Een deel van de collectie is verhuisd naar de Universiteitsbibliotheek. Deze items kunt u alleen aanvragen via de catalogus.

Boeken afhalen via lockers

Aangevraagde boeken worden in boeklockers voor u klaargelegd. U kunt de boeken met uw LU-Card afhalen, gedurende de openingstijden van het Pieter de la Courtgebouw.

Studieplekken

Studieplekken zonder computer kunnen buiten tentamenperiodes vrij worden gebruikt door alle bezoekers die toegang hebben tot de bibliotheek.

Computerwerkplekken kunnen alleen worden gebruikt, na online reservering, door studenten van de Universiteit Leiden. Enkele computerplekken, herkenbaar aan een witte sticker, zijn beschikbaar voor overige bezoekers.

Studieplekken in tentamentijd

Tijdens tentamenperiodes gelden enkele toegangsrestricties

Studieplekken zijn in tentamentijd alleen beschikbaar voor studenten van de Universiteit Leiden, na online reservering. Enkele studieplekken blijven ook in tentamentijd beschikbaar voor overige bezoekers, uitgezonderd de groepen voor wie een toegangsrestrictie geldt. Deze werkplekken zijn herkenbaar aan een witte sticker.