Science Library

De nieuwe Science Library is open!

De bibliotheek is verhuisd naar de gloednieuwe locatie in het Gorlaeus.

Bezoekadres Postadres

Gorlaeus Gebouw
Einsteinweg 55
2333 CC Leiden
071 527 43 66 / 43 67

Science Library
2300 RA Leiden

Toegang

Om de Science Library te kunnen bezoeken is een geldige bibliotheekaccount en LU-Card nodig.

Bezoekers die niet verbonden zijn aan de Universiteit Leiden kunnen een gastaccount en bibliotheekpas laten maken bij één van onze andere locaties. Bij de Universiteitsbibliotheek (UB) krijgt u de bibliotheekpas (LU-Card) gelijk mee.

De bibliotheekcollectie

De fysieke collectie van de Science Library is gerangschikt volgens de Library of Congress Classification. Wanneer u deze materialen wilt lenen, kunt u ze zelf uit de kast pakken of aanvragen via de catalogus om later op te halen uit de boeklockers.

Studieplekken

In de Science Library zijn meer dan 120 studieplekken, waarvan verschillende voorzien van computer of laptopschermen.

Studieplekken zonder computer kunnen buiten tentamenperiodes vrij worden gebruikt door alle bezoekers die toegang hebben tot de bibliotheek.

Computerwerkplekken kunnen alleen worden gebruikt, na online reservering, door studenten van de Universiteit Leiden. Enkele computerplekken, herkenbaar aan een witte sticker, zijn zonder reservering te gebruiken.

Toegang en studieplekken in tentamentijd

Tijdens tentamenperiodes gelden enkele toegangsrestricties

De meeste studieplekken zijn in tentamentijd alleen beschikbaar voor studenten van de Universiteit Leiden, na online reservering. Enkele studieplekken blijven ook in tentamentijd vrij beschikbaar voor bibliotheekbezoekers. Deze werkplekken zijn herkenbaar aan een witte sticker.