Werken bij

De Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) is een internationaal toonaangevende wetenschappelijke bibliotheek met collecties van wereldformaat en met geavanceerde diensten voor onderwijs en onderzoek. De UBL verzorgt de wetenschappelijke informatievoorziening als trusted partner in kennis voor onderzoekers, docenten en studenten. Wij creƫren betrouwbare, duurzame en innovatieve diensten in samenwerking met andere vooraanstaande partijen in binnen- en buitenland. Wij staan wereldwijd bekend om onze bijzondere collecties, die naast hun rol voor onderwijs en onderzoek ook een belangrijke maatschappelijke en culturele functie hebben.

De UBL is een veeleisende en inspirerende werkomgeving die vele kansen biedt voor medewerkers om zich verder te ontwikkelen.

Regelmatig zijn er vacatures bij de UBL. Vacatures worden gepubliceerd op de universitaire vacaturesite of kijk op de website van de UKB, het samenwerkingsverband van universitaire bibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek.

Fellowships

Onze onderzoeksbeurzen bieden binnen- en buitenlandse wetenschappers de mogelijkheid onderzoek in de bijzondere collecties te doen.