Diensten voor alumni en gepromoveerden

Alumni en gepromoveerden van de Universiteit Leiden kunnen gratis gebruik blijven maken van diverse bibliotheekfaciliteiten.

Om als alumnus of na uw promotie gebruik te kunnen blijven maken van verschillende diensten en faciliteiten van de Universitaire Bibliotheken Leiden is een geldige bibliotheekaccount en LU-Card nodig.

Enige tijd na uw afstuderen wordt uw studentenaccount van de Universiteit Leiden automatisch omgezet in een alumnus-account. De alumnus-account heeft dezelfde ULCN-inloggegevens, LU-Card en uMailadres. U kunt de bibliotheken blijven bezoeken en boeken blijven lenen zoals u gewend bent.

Bij het omzetten naar de alumnus-account wordt de LU-Card automatisch geblokkeerd. Wilt u gebruik blijven maken van de LU-Card, neem dan contact op met de Frontoffice Studentenzaken om de LU-Card te laten deblokkeren, of kom langs bij de  bibliotheek .

Adreswijziging

Houd uw universitaire alumnus-account up-to-date: geef een wijziging in woonadres of telefoonnummer door via het contactformulier van Frontoffice Studentenzaken

Afgestudeerd vóór september 2006?

Alumni afgestudeerd vóór september 2006 kunnen bij één van de bibliotheekbalies een gratis bibliotheekaccount en pas laten maken. Neem bij uw bezoek een geldig legitimatiebewijs mee én een bewijs van afstuderen aan de Universiteit Leiden.

Na uw promotie aan de Universiteit Leiden vervalt de medewerkersaccount die u tijdens uw promotietraject had. Als u de bibliotheek wilt blijven gebruiken kunt u bij de UBL een gratis bibliotheek-gastaccount voor alumni laten maken.

Er is een groep gepromoveerden die voor een alumnus-account van de Universiteit in aanmerking komt (incl. gebruik van de bibliotheek). Lees hierover meer op de alumnipagina van de Universiteit Leiden.

Alumni van de Universiteit Leiden kunnen met een geldige LU-Card de bibliotheken bezoeken.

Tentamenperiodes

Alumni zijn het hele jaar welkom; ook tijdens tentamenperiodes. In tentamentijd is het aantal vrij te gebruiken studieplekken alleen beperkt tot de plaatsen voorzien van een een witte sticker. In de Universiteitsbibliotheek (UB) zijn deze plaatsen te vinden in studiezaal 1, op de eerste etage.

Binnen het universitaire netwerk geeft uw alumnus-account toegang tot alle databases in de collectie van de UBL (met uitzondering van de database 'Legal Intelligence', die alleen toegankelijk is voor medewerkers en studenten).

Remote access

Via Leiden Alumni Databases hebben alumni remote access tot de volgende databases:

• Academic Search Alumni Edition
  • Art Index (H.W. Wilson)
  • Criminal Justice Abstracts
  • Library Literature & Information Science Index (H.W. Wilson)
  • JSTOR collections: Arts & Sciences 1, 2, 3, 4, 7 en Early Journal Content

Wanneer u de inloggegevens van uw account niet meer weet, kunt u ze online opvragen of resetten.

Voor alle e-mailcommunicatie met alumni met een account met een 's'-nummer gebruikt de UBL het universitaire uMailadres dat bij de account hoort

Wij nodigen u graag uit om als alumnus of gepromoveerde lid te worden van de Stichting Vrienden van de Universitaire Bibliotheken Leiden. Als vriend wordt u op de hoogte gehouden van ontwikkelingen bij de bibliotheken en draagt u bij aan het behoud, de uitbreiding en het onderhoud van - vooral de bijzondere - collecties. U ontvangt regelmatig uitnodigingen voor lezingen, themabijeenkomsten en tentoonstellingsopeningen.