Bibliotheeklocaties

De Universitaire Bibliotheken Leiden heeft bibliotheeklocaties in Leiden en Den Haag. Op de locaties helpen de bibliotheekmedewerkers je graag als je de weg niet kunt vinden of als je een andere vraag hebt.

Informatie per locatie

De grootste bibliotheek van Leiden is de Universiteitsbibliotheek op de Witte Singel 27. Dit is de bibliotheek die het meest gericht is op de geesteswetenschappen. De UB heeft van alle locaties de meeste studieplekken. Om binnen te komen heb je een geactiveerde LU-Card nodig en sommige plekken moet je van te voren reserveren

Doe je een studie waarvoor je informatie nodig hebt over Azië, dan is de Asian Library voor jou the place to be. De Asian Library is gevestigd op de tweede etage in de UB. De meeste studieplekken moeten van te voren worden gereserveerd. Asian Studies studenten kunnen hun studieplek drie dagen van te voren reserveren, alle andere studenten twee dagen van te voren. Asian Studies omvat de studierichtingen Chinastudies, Japanstudies, Koreastudies, Zuid- en Zuidoost-Aziëstudies en de masteropleidingen Aziëstudies. In de tentamenperiodes moeten ook alle studieplekken met een lichtblauwe stikker worden gereserveerd. Studieplekken die niet gereserveerd kunnen worden, met witte stikker, zijn altijd beschikbaar voor iedereen.

De Bibliotheek Rechten is te vinden in het Kamerlingh Onnesgebouw (KOG) aan het Steenschuur 25. Als je het gebouw binnenwandelt, bevindt de bibliotheek zich recht tegenover de hoofdingang. Om binnen te komen heb je een geactiveerde LU-Card nodig en sommige plekken moet je van te voren reserveren. De Bibliotheek Rechten heeft een ruime studiezaal waar je zelf boeken uit de kast mag pakken om te lenen bij de uitleenbalie. Veel van de studieplekken op deze locatie zijn voorzien van een computer. Net als de UB is de Bibliotheek Rechten vaak tot laat open en kun je er ook in het weekend studeren.

De Bibliotheek Sociale Wetenschappen is te vinden in het Pieter de la Courtgebouw op de Wassenaarseweg 52 in Leiden. Sommige plekken moet je van te voren reserveren. In deze bibliotheek mag je zelf boeken uit de kast pakken om ze te lenen bij de uitleenbalie. Hiervoor heb je wel een geactiveerde LU-Card nodig. In het Pieter de la Court gebouw vind je ook de bibliotheek van het Afrika-Studiecentrum Leiden.

De Bibliotheek Wijnhaven is te vinden op Turfmarkt 90 in Den Haag, op een steenworp afstand van Station Den Haag Centraal. Als je college in Den Haag volgt is de Bibliotheek Wijnhaven de uitgelezen studieplek. Sommige plekken moet je van te voren reserveren.

De Walaeus Bibliotheek is te vinden in het LUMC en is toegelegd op de geneeskunde. In de Walaeus Bibliotheek heb je alle vakliteratuur die je nodig hebt bij de hand. Heb je een specifieke bron nodig of heb je een vraag? Onze bibliotheekmedewerkers helpen je graag!

Science Library vind je op het Bio Science Park in het LMUY-gebouw. Sommige plekken moet je van te voren reserveren en om boeken en andere bibliotheekmaterialen te lenen heb je een geactiveerde LU-Card nodig.