Jaarverslag 2021 van Universitaire Bibliotheken Leiden

In het jaarverslag 2021 van de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) kijken we terug op het tweede jaar van de coronapandemie. Ook dit jaar had het coronavirus invloed op onze dienstverlening. Dit bracht zowel beperkingen als kansen met zich mee.

In het jaarverslag leest u over de dienstverlening aan studenten, onderzoekers en docenten die onze medewerkers - ondanks de nodige beperkingen - wisten te bewerkstelligen. In 2021 is ook de Walaeus Bibliotheek van het LUMC geïntegreerd in onze organisatie. Via ons erfgoedrepository Digital Collections stellen we meer dan een half miljoen objecten online beschikbaar voor onderwijs, onderzoek en het belangstellend publiek. Ook brengen we sinds het begin van de pandemie onze collecties onder de aandacht met online uitzendingen. Tot slot zijn onze Bijzondere Collecties dankzij verschillende schenkingen uitgebreid. De UBL is alle schenkers uitermate dankbaar.

Lees hier ons jaarverslag.