Leiden Asian Library hernieuwt sponsoring ICAS Book Prize

De Asian Library van de Universitaire Bibliotheken Leiden heeft de sponsoring van de ICAS Book Prize (IBP) van de International Convention of Asia Scholars (ICAS) hernieuwd voor de editie van 2023.

De IBP wordt eens in de twee jaar uitgereikt aan uitzonderlijke publicaties binnen de Asian Studies. Het heeft daarmee een internationale focus gecreƫerd voor publicaties over Aziƫ, wat wereldwijd de zichtbaarheid en erkenning voor deze publicaties heeft vergroot. In 2021 waren er bijna 1000 inzendingen voor het IBP in negen talen. De Asian Library is sinds 2015 sponsor van het IBP. In ruil daarvoor ontvangt de Asian Library een exemplaar van alle ingezonden publicaties.

Kurt De Belder, Bibliothecaris van de Universiteit en Philippe Peycam, Directeur International Institute for Asian Studies tekenen de overeenkomst.