Bibliotheek

Ruimere maximale uitleenperiode

26 augustus 2022

Met ingang van 26 augustus 2022 is de maximale uitleenperiode van bij de Universitaire Bibliotheken Leiden geleende boeken en tijdschriften 6 maanden, in plaats van de huidige 3 maanden. Voor medewerkers van de Universiteit Leiden, het KITLV en het LUMC blijft de maximum leenperiode één jaar.

Tijdens de maximale uitleenperiode worden leningen automatisch door de bibliotheek verlengd, steeds in termijnen van drie weken. De uitleentermijn kan niet meer worden verlengd wanneer een item door iemand anders is gereserveerd.

Lees meer over lenen bij de UBL

Vragen over de uitleenperiode?

Neem bij vragen over leningen, uitleentermijnen of een extra verlengverzoek contact met ons op via een reply op een van onze e-mailberichten, dan hebben wij direct alle benodigde gegevens bij de hand, of maak gebruik van Stel een vraag.