Vernieuwde bibliotheek Sociale Wetenschappen geopend

Met een ferme gongslag van Kurt De Belder, Bibliothecaris van de Universiteit, is de verbouwde bibliotheek Sociale Wetenschappen op dinsdag 3 september officieel geopend. De opening van de bibliotheek vond plaats tijdens de facultaire opening van het academisch jaar.

De vernieuwde bibliotheek zijn 210 studieplekken voor studenten te vinden, waarvan 60 studieplekken met vaste pc. Alle studieplekken zijn voorzien van stopcontacten en USB aansluitingen voor het opladen van apparatuur en in de bibliotheek kunt u gebruik maken van het krachtige universitaire Wifi netwerk. Aangevraagde boeken worden voortaan via boeklockers aangeleverd en kunnen zo ook na sluitingstijd van de bibliotheek worden opgehaald.

De collectie boeken is met 400 meter -12.000 boeken- kleiner dan voorheen. Een groot deel van de collectie is naar de Universiteitsbibliotheek verhuisd. Deze boeken zijn nog steeds aanvraagbaar via de catalogus. In de vernieuwde bibliotheek staan de meest geraadpleegde boeken en een deel van de nieuwe boeken. De boeken staan voortaan volgens de Library of Congress Classification op onderwerp bij elkaar.

In de bibliotheek is een loungeplek ingericht, waar tevens de collectie tijdschriften kan worden geraadpleegd. De bibliotheek is voorzien van lichtkoepels en het dak is bedekt met laagblijvende planten.

Kijk rond in de vernieuwde bibliotheek

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of