Geslaagde Asia Day over Indonesië

Universitaire Bibliotheken Leiden kijkt terug op een geslaagde Asia Day met focus op Indonesië: een interview over de Nederlandse koloniale oorlog in Indonesië, een panel met deskundigen over de Indonesische politiek, economie en de Europees-Indonesische relatie, een keynote lezing over Maleise manuscripten en digitalisering, een pop-up tentoonstelling van Indonesische manuscripten, en presentaties over Digital Scholarship met behulp van IIIF en het georefereren van gedigitaliseerde kaarten via crowdsourcing. Dank aan alle sprekers, panelleden en het belangstellende publiek.

Welkom door Kurt De Belder, Bibliothecaris van de Universiteit.
Interview van Ariel Heryanto (links) met Gert Oostindie (KITLV/ Universiteit Leiden) over de koloniale oorlog.
Indonesia Today: Prospects and problems, Investing in the future. Een paneldiscussie over politieke, sociale, economisch en milieu onderwerpen, onder leiding van moderator Henk Schulte Nordholt (KITLV/ Universiteit Leiden).
Lezing over de Maleise handschrifttraditie door Mulaika Hijjas (SOAS, University of London).
Pop-up tentoonstelling met een selectie uit de hoogtepunten van de Indonesische collecties.