Opening 'Bob Wessels Collection'

Op vrijdag 26 januari 2018 werd de ‘Bob Wessels Insolvency Law Collection’ feestelijk geopend. De Bob Wessels Collection is een buitengewoon waardevolle aanvulling op de thans bestaande topcollectie (internationaal) Insolventie- en Handelsrecht en zal de komende jaren verder uitgebreid worden met relevante en recente vakliteratuur op dat gebied.

De Bob Wessels Collection is door de Stichting Bob Wessels Insolvency Law Collection voor onbepaalde tijd in bruikleen gegeven aan de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) en zal op het entresol van de bibliotheek Rechten worden geplaatst.

De drukbezochte opening vond plaats in en bij de bibliotheek van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid in het Kamerlingh Onnes Gebouw. Prof. dr. Joanne van der Leun (decaan) en prof. mr. ds. Matthias Haentjens (voorzitter Stichting Bob Wessels Insolvency Law Collection) verrichtten de opening. Ook hielden prof. mr. Bob Wessels zelf en prof. mr. Reinout Vriesendorp, zijn opvolger, een toespraak. Onder de aanwezigen waren vele (oud) studenten en collegae van Bob Wessels uit binnen- en buitenland, alsook Kurt De Belder, de directeur van de UBL.