Nieuwenkamp avond

Kom ook naar de avond over Nieuwenkamp op donderdag 21 april in de Universiteitsbibliotheek.

Donderdag 21 april

In het kader van de tentoonstelling 'Op reis met Nieuwenkamp - Nieuwe kunst rond 1900', nodigen wij u graag uit voor een avond rond Nieuwenkamp. Deze vindt plaats op donderdag 21 april van 19:30 tot ongeveer 21:00 uur in de Vossiuszaal van de Universiteitsbibliotheek.

Programma

Het programma voor de avond bestaat uit een lezing van Freek Heijbroek, waarin hij vertelt over de artistieke en documentaire nalatenschap van Nieuwenkamp. Ook kunt u luisteren naar een interview met Peter Tops, bestuurslid van Stichting De Zwerver. In dit interview gaat hij in op de restauratie van De Zwerver, het beroemde schip waarmee Nieuwenkamp door Nederland voer. De Zwerver was voor Nieuwenkamp meer dan een vervoersmiddel. Het diende ook als atelier, galerie en woonruimte.
Aan het eind van de avond is er nog de gelegenheid een drankje te drinken en de tentoonstelling te bezoeken.

Tentoonstelling

De tentoonstelling 'Op reis met Nieuwenkamp', die is samengesteld door Freek Heijbroek en Kasper van Ommen, laat onder andere grafiek, tekeningen en boeken zien van W.O.J. Nieuwenkamp (1874-1950), gemaakt tijdens zijn reizen door Nederlands-Indië, India, Eqypte én Nederland. Veel objecten zijn zelden of nooit voor het publiek te zien geweest. Dat geldt zeker voor de objecten die afkomstig zijn van de Stichting Museum Nieuwenkamp, die ruimhartig haar medewerking aan deze tentoonstelling heeft verleend.

De tentoonstelling is verlengd en te zien tot en met 31 mei.