Workshop | In contact met collecties

2311 BG Leiden
Zaal
Leeszaal Bijzondere Collecties

Tijdens deze workshop 'In contact met collecties' komt u oog in oog te staan met geschiedenis. Onder begeleiding van experts van de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) krijgt u de mogelijkheid om de belangrijkste stukken uit de Leidse Bijzondere Collecties van dichtbij te bekijken en some zelfs te hanteren. Uiteraard wordt bij ieder stuk door de conservator uitgelegd wat het zo bijzonder maakt.

De UBL is eigenaar van honderden kaarten van het Midden-Oosten. Veel van deze kaarten werden gemaakt door westerlingen, die regelmatig hun westerse kijk op de regio lieten blijken door hun werk. Andere kaarten in de collectie werden vervaardigd door lokale cartografen. Bekijk enkele van de oudste landkaarten in de Leidse collectie onder begeleiding en met uitleg van conservator Martijn Storms.

Meer informatie en mogelijkheid tot aanmelden volgt.