Bibliotheek, ICT

Netwerkonderhoud: 17 en 18 februari bibliotheken en online diensten niet toegankelijk

1 februari 2024

Door grootschalig onderhoud in het hart van het universitaire netwerk zijn alle bibliotheeklocaties van de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) op 17 en 18 februari 2024 gesloten.

Ook online diensten van de UBL waarvoor inloggen met een ULCN-account noodzakelijk is, zijn niet beschikbaar. Gebruikers hebben geen toegang tot bijvoorbeeld de online Catalogus, Digital Collections, de universitaire website, of online bronmateriaal zoals databases en journals.

Het universitaire netwerk is vanaf 9.00 uur op zaterdag 17 februari niet beschikbaar. Dit duurt de gehele dag en een groot deel van zondag 18 februari.

Sneller, veiliger en toekomstbestendig

Met de netwerkupdate zal de Universiteit Leiden weer kunnen rekenen op een netwerk dat nu en in de toekomst een veilige omgeving is voor alle gebruikers. Ook wordt de bandbreedte van het netwerk verhoogd en zullen netwerksnelheden toenemen. Kijk voor het laatste nieuws over de update op X (voorheen Twitter) of Facebook.