Bibliotheek Rechten

Bibliotheek Rechten
2300 RA Leiden

Toegang tot de Bibliotheek Rechten

Voor het bezoeken van de bibliotheek hebt u altijd uw geldige en geactiveerde LU-Card nodig.

De Bibliotheek Rechten is niet toegankelijk voor studenten van andere onderwijsinstellingen en houders van een betaalde bibliotheekpas. Er wordt een uitzondering gemaakt voor houders van een betaalde bibliotheekpas die de bibliotheek specifiek en aantoonbaar voor de collecties bezoeken.

Het is niet mogelijk om op eigen gelegenheid met groepjes studenten de bibliotheek te komen bekijken of rondleidingen te geven.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Studieplekken en computerfaciliteiten

Studieplekken zonder computer kunnen buiten tentamenperiodes vrij worden gebruikt door alle bezoekers die toegang hebben tot de bibliotheek.

Computerwerkplekken kunnen alleen worden gebruikt, na online reservering, door studenten van de Universiteit Leiden. Enkele computerplekken, herkenbaar aan een witte sticker, zijn beschikbaar voor overige bezoekers.

Studieplekken in tentamentijd

Tijdens tentamenperiodes zijn de meeste studieplekken alleen beschikbaar voor studenten van de Universiteit Leiden, gebruikt, na online reservering.

Enkele studieplekken blijven ook in tentamentijd beschikbaar voor overige bezoekers, uitgezonderd de groepen voor wie een toegangsrestrictie geldt. Deze werkplekken zijn herkenbaar aan een witte sticker.